Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodovědné úlohy typu PISA na českých školách
Havlíček, Karel ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá schopnost řešit přírodovědné úlohy typu PISA, obeznámenost s nimi a strategie volené při jejich řešení. Tomuto šetření byli podrobeni jak žáci 9. tříd, tak studenti učitelství přírodních věd a malý soubor učitelů z praxe. V úvodu je stručně popsána charakteristika výzkumu PISA, jeho proměny v oblasti přírodovědné gramotnosti pro rok 2015 a vývoj výsledků českých žáků do roku 2012. Dále práce obsahuje popis autorského výzkumu. Tedy proces tvorby testu, popis dostupného vzorku respondentů a jejich výsledky. Hlavní částí práce je pak podrobnější analýza těchto výsledků. Cílem analýzy bylo zjistit, jak si s úlohami poradí v porovnání s žáky jejich současní či budoucí učitelé. Dalšími zkoumanými jevy byly například, zda některé dílčí statistické výsledky výzkumu PISA nejsou důsledkem taktických rozhodnutí při řešení časově omezeného testu a jak velký má na výsledky vliv motivace respondentů. Součástí práce jsou i tři úlohy ilustrující nový koncepční rámec výzkumu PISA 2015. Jedna je trendová, dvě další, které jsou nové, jsem překládal.
Přírodovědné úlohy typu PISA na českých školách
Havlíček, Karel ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá schopnost řešit přírodovědné úlohy typu PISA, obeznámenost s nimi a strategie volené při jejich řešení. Tomuto šetření byli podrobeni jak žáci 9. tříd, tak studenti učitelství přírodních věd a malý soubor učitelů z praxe. V úvodu je stručně popsána charakteristika výzkumu PISA, jeho proměny v oblasti přírodovědné gramotnosti pro rok 2015 a vývoj výsledků českých žáků do roku 2012. Dále práce obsahuje popis autorského výzkumu. Tedy proces tvorby testu, popis dostupného vzorku respondentů a jejich výsledky. Hlavní částí práce je pak podrobnější analýza těchto výsledků. Cílem analýzy bylo zjistit, jak si s úlohami poradí v porovnání s žáky jejich současní či budoucí učitelé. Dalšími zkoumanými jevy byly například, zda některé dílčí statistické výsledky výzkumu PISA nejsou důsledkem taktických rozhodnutí při řešení časově omezeného testu a jak velký má na výsledky vliv motivace respondentů. Součástí práce jsou i tři úlohy ilustrující nový koncepční rámec výzkumu PISA 2015. Jedna je trendová, dvě další, které jsou nové, jsem překládal.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.